مبارزه فیسبوک، گوگل و مایکروسافت با جعل اخبار درباره ویروس کرونا

© Sputnik / Vitaly Podvitskiمبارزه فیسبوک، گوگل و مایکروسافت با جعل اخبار درباره ویروس کرونا
مبارزه فیسبوک، گوگل و مایکروسافت با جعل اخبار درباره ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت های آمریکایی فیس بوک ، گوگل و مایکروسافت و همچنین LinkedIn ، Reddit ، توییتر و یوتیوب طی یک بیانیه مشترک اعلام کردند آنها برای مقابله با اطلاعات نادرست در مورد نوع جدید کروناویروس با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه منتشره در فیسبوک گفته می شود : "ما برای مقابله با  کووید ـ 19 از نزدیک همکاری می کنیم. ما به میلیونها نفر کمک می کنیم تا در ارتباط باشند و با کلاه برداری و اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا مبارزه کنند ، محتوای قابل اعتماد را در پلتفرم های ما به اشتراک بگذارند و با هماهنگی با موسسات دولتی مراقبت های بهداشتی در سرتاسر جهان به اخبار مهم . به روز رسانی  شده را به اشتراک بگذارند. "

این شرکت ها از شرکتهای دیگر خواستند که همین کار را انجام دهند ، و خاطرنشان کردند که آنها در تلاش هستند "سلامتی و امنیت  جوامع را حفظ کنند".

در ایالات متحده بیش از 4600 مورد تائید شده از ابتلا ویروس کرونا  گزارش شده است و  85 نفر از مبتلایان  جان باختند. مقامات توصیه می کنند که شهروندان سفرها را لغو کرده،  در خانه به کار و تحصیل پرداخته ،  بیش از ده نفر دور هم جمع نشده  وبه  رستوران ها و بارها نروند . در برخی ایالت ها و شهرها  قرنطینه شروع شده است.

در 11 مارس ، سازمان بهداشت جهانی شیوع نوع جدید بیماری ویروس کرونا  را بیماری همه گیر اعلام کرد. طبق آخرین آمار، 184976مورد ابتلا به کرونا در سراسر جهان ثبت شده است. این بیماری 159 کشور را  در بر گرفته که در آنها  7529 نفر در اثر ابتلا به  کرونا ویروس جان خود را از دست دادند. در اروپا 63503 نفر مبتلا هستند و میزان مرگ و میر 2755 نفر است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала