تحویل یک شهروند ایرانی به آمریکا توسط گرجستان

© Photo / Coolcaesarآمریكا آماده دستگیری متهم به قتل روزنامه نگار خود در پاكستان است
آمریكا آماده دستگیری متهم به قتل روزنامه نگار خود در پاكستان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که گرجستان یک شهروند ایرانی را به ایالات متحده تحویل داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا روزسه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از اقدام گرجستان نسبت به تحویل یک شهروند ایرانی به نام «مهرداد انصاری» به آمریکا به اتهام «ارسال ادوات حساس نظامی به ایران» خبر داد.

این شهروند ایرانی که مقیم امارات نیز بوده، از سال ۲۰۱۲ به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا تحت تعقیب بوده است.

 نخست وزیر پاکستان   - اسپوتنیک ایران
تحریم های ضدایرانی آمریکا باید پایان یابد

در ماه های اخیر تنش میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم هایقبلی  علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرده اند. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در  فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

اخیراً آقای سید مصطفی محقق داماد، رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران و استاد حقوق طی نامه‌ای خطاب به پاپ خواستار مداخله انسانی او در موضوع تحریم‌ها علیه ایران شد که مبارزه با ویروس کرونا را که شیوع گسترده ای در ایران پیدا کرده، دشوار می سازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала