افزایش 14000 بیمار کرونایی طی 24 ساعت

© Depositphotos.com / Hasenonkelگسترش کرونا در سراسر جهان
گسترش کرونا در سراسر جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد مبتلایان به کرونا ویروس روزانه افزایش می یابد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به محاسبات سازمان بهداشت جهانی، طی 24 ساعت گذشته، نزدیک به 14000 نفر دیگر به گروه مبتلایان به کرونا ویروس در جهان پیوستند.

از تعداد 13 903 بیمار جدید در جهان، حدود 29 نفر در چین به ثبت رسیده است و کل مبتلایان به ویروس « کووید-19» در سراسر جهان تا این لحظه 167 511 نفر اعلام شده است. در خارج از چین طی 24 ساعت گذشته، 848 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشتند و شمار کل فوتی ها در جهان 6606 نفر اعلام شده است که 3388 نفر آنها در خارج از جین بودند.

بسته شدن فروشگاه های اپل در سراسر جهان  - اسپوتنیک ایران
بسته شدن فروشگاه های "اپل" در سراسر جهان

در جهان بیش از 160 هزار نفر در 151 کشور مبتلا به این ویروس شده اند، اکثر آنها بهبود یافته اند و بیش از 6 هزار نفر جان خود را از دست دادند. مطابق با آخرین آمار مقامات ایران، 853 نفر در ایران از این بیماری درگذشتند و تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران به 15 هزار نفر نزدیک می شود.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала