تلاش آمریکا برای دریافت حق انحصاری واکسن کروناویروس

© Fotolia / jarun011تلاش آمریکا برای دریافت حق انحصاری واکسن کروناویروس
تلاش آمریکا برای دریافت حق انحصاری واکسن کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در تلاش بود تا حق انحصاری دسترسی به واکسن کرونا‌ویروس را بدست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که توسط Welt am Sonntag با استناد به منابع دولت آلمان منتشر شده است، دونالد ترامپ تلاش کرد تا شرکت آلمانی CureVac را که در حال تولید واکسن کرونا ویروس تجربی است را به ایالات جلب کند. علاقه ایالات متحده به واکسن CureVac توسط منابع رویترز نیز تأیید شده است.

اولین نتایج واکسن کروناویروس در چند هفته آینده آشکار خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اولین نتایج واکسن کرونا‌ویروس در چند هفته آینده آشکار خواهد شد

به گفته Welt am Sonntag، در دیدار با مدیران CureVac در کاخ سفید در اوایل ماه مارس، ترامپ به این شرکت یک میلیارد دلار پیشنهاد داد. در ظاهر در عوض، CureVac می بایست تحقیقات خود را به ایالات متحده منتقل كند یا به مقامات آمریكایی دسترسی ویژه ای به واكسن خود بدهد. این نشریه نوشت، مقامات آلمانی نیز برای مقابله با این مسئله یک پیشنهاد کمک مالی به شرکت CureVac ارائه داده اند.

CureVac اعلام کرد: " شایعات مربوط به خرید این شرکت " صحت ندارد و در صورت موفقیت آمیز ساختن واکسن، بیماران مبتلا به کرونا ویروس در سراسر جهان قادر به استفاده از آن خواهند بود. وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، پیتر آلتایر، از اظهارات مقامات شرکت CureVac استقبال کرد و گفت: "آلمان برای فروش نیست".

دو مقام آمریکایی در گفتگو با نیویورک تایمز گفتند که اطلاعات در مورد تمایل ایالات متحده برای دستیابی به دسترسی انحصاری به واکسن CureVac اغراق شده است. به گفته یکی از آنها، كاخ سفید با بیش از 25 شركت مذاكره كرد كه در زمینه ساخت واکسن ضد ویروس کار می کنند. وی اطمینان داد اگر در ایالات متحده ایجاد شود، مقامات آن را با سایر کشورها به اشتراک می گذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала