به کدام نقطه زمین کرونا نرسیده است؟

© REUTERS / Pauline Askin قطب جنوب
  قطب جنوب  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروژه دانشگاه جونز هاپکینز این راز را آشکار ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به داده‌های پروژه دانشگاه جونز هاپکینز، تنها نقطه در روی زمین که از گزند کروناویروس در امان مانده است، قطب جنوب است.

مطابق با نقشه اینتراکتیو که موارد ابتلا به ویروس «کووید-19» بطور همزمان  به ثبت می رسد، در قطب جنوب هیچکس به این ویروس مبتلا نشده است. ر قطب جنوب، چند هزار نفر که کارمندان  ایستگاه قطبی هستند بسر می برند.

نزدیک شدن یک سیارک بالقوه خطرناک به کره زمین  - اسپوتنیک ایران
نزدیک شدن یک سیارک بالقوه خطرناک به کره زمین

مطابق با آخرین آمار بیش از 153 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند که تعداد فوتی ها بیش از 5700 نفر و تعداد بهبودیافتگان 72500 نفر اعلام شده است. تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه تا 59 نفر افزایش یافته است که همه آنها طی دو هفته گذشته به ایتالیا، فرانسه، اتریش، آلمان، اسپانیا، لهستان و سوئیس سفر کرده بودند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала