ماجرای خبر درگذشت خاتمی بر اثر کرونا

© AFP 2023 / Khaled Fazaaآیا خاتمی بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده است؟
آیا خاتمی بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شبکه های اجتماعی اخباری مبنی بر درگذشت محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، برخی صفحات در شبکه های اجتماعی اخباری منتشر کردند که خبرگزاری تسنیم و رسانه های دیگر مانند فارس و اعتماد، خبر فوت محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران را بر اثر کرونا منتشر کرده‌اند! تسنیم با تکذیب این خبر گفت که اساساً هیچ خبری با این محتوا در این خبرگزاری منتشر نشده و بررسی ها نیز نشان می دهد که فارس و اعتماد نیز این خبر را نشر نداده‌اند.

نماینده مجلس ایران: متهم ردیف اول در ورود کرونا سازمان هواپیمایی است - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس ایران: متهم ردیف اول در ورود کرونا سازمان هواپیمایی است

تکذیب این خبر مجعول ساعاتی پیش به صورت رسمی در کانال خبرگزاری تسنیم در تلگرام و همچنین توییتر تسنیم انجام شد، اما بعد از آنکه محمدعلی ابطحی (رئیس دفتر خاتمی در دوران ریاست جمهوری) توئیتی را منتشر کرد، این خبر مجعول در فضای مجازی انتشار گسترده ای یافت!

محمدعلی ابطحی در توئیترش نوشته بود که "زنگ زدم منزل آقای خاتمی. خانمش گوشی را برداشت. می خندید. گفتم چرا می خندید؟ گفت شما چرا تلفن زدید؟ دوتایی می خندیدیم. اقاای خاتمی در این وسط گفت با صدای بلند گفت من زنده ام. توی این روزها یک سرفه هم نکردم. پرسید کدام خبرگزاری زده. گفتم."

با توجه به عکسی که اقای ابطحی به توییت خود الصاق کرده احتمالا گفته بود که خبرگزاری تسنیم این خبر را منتشر کرده!

این درحالیست که همچنان که تسنیم ساعتی پیش از توییت اقای ابطحی رسماً تکذیب کرده بود، این خبر دروغ نیز مثل چندین خبر دیگر این روزها به نام رسانه ها و اشخاص جعل می‌شود و در این مورد نیز به دروغ اعلام شده بود که خبر فوت اقای خاتمی بر اثر کرونا را تسنیم و فارس و اعتماد منتشر کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала