پکن ورود کرونا به چین از امریکا را تأئید نمی کند

© AP Photo / Andy Wongمقامات چین: دسترسی افغانستان به دارایی های خارجی خود را احیا کنید
مقامات چین: دسترسی افغانستان به دارایی های خارجی خود را احیا کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنگ شوانگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به تأیید این ادعا نپرداخت كه طرف چینی معتقد است احتمالاً ارتش آمریكا نوع جدید ویروس کرونا را به شهر ووهان وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، هنگ شوانگ در پاسخ به این سؤال كه آیا وزارت امور خارجه چین معتقد است ارتش آمریكا می توانست ویروس را به ووهان وارد كند یا خیر گفت : در حقیقت در جامعه بین المللی ، از جمله در داخل ایالات متحده ، در مورد منبع ویروس کرونا نظرات مختلفی وجود دارد. همانطور که من بارها گفتم ، طرف چینی معتقد است که این یک موضوع علمی است و باید به حرف های متخصصان  در این زمینه گوش کرد ".

پیشتر یک سخنگوی دیگر وزارت خارجه چین احتمال داده بود  که نظامیان امریکایی ویروس کرونا را وارد شهر ووهان کرده باشند.

اعلام زمان پایان شیوع ویروس کرونا در جهان  - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان پایان شیوع ویروس کرونا در جهان

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتر خود نوشته بود : "صادق باشید! اطلاعات خود را منتشر کنید! ایالات متحده باید به ما توضیح دهد."

ژائو لیجیان به این شکل اظهارات رابرت ردفیلد رئیس مرکز پیشگیری و کنترل  امراض آمریکا را مورد تفسیر قرار داد که  گفته بود در آمریكا موارد متعددی وجود داشته كه در جنازه افرادی كه گویا بر اثر آنفولانزا جان خود را از دست داده بودند، كرونا ویروس كشف شده است.

در پایان سال گذشته میلادی ، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است

براساس آخرین آمار درمجموع ،125 هزار نفر در بیش از 110 کشور جهان  به این بیماری مبتلا شده ، 4625 نفر فوت کرده و بیش از 68 هزار بیمار بهبود یافته اند.

در روسیه تا به حال  34 مورد  ابتلا کروناویروس شناسایی شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала