به تعویق افتادن زمان تحویل جعبه های سیاه بوئینگ سرنگون شده در ایران به اوکراین

© Sputnik / Mazyar Asadiبه تعویق افتادن زمان تحویل جعبه های سیاه بوئینگ سرنگون شده در ایران به اوکراین
به تعویق افتادن زمان تحویل جعبه های سیاه بوئینگ سرنگون شده در ایران به اوکراین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کتی فوکس ، مدیر شورای ایمنی حمل و نقل کانادا (TSB) اعلام کرد مقامات ایرانی به این شورا اطلاع داده اند که تحویل جعبه های سیاه هواپیمای سرنگون شده بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین به دلیل همه گیرشدن ویروس کرونا به تاخیر خواهد افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CBC News، خانم فوکس گفت:" قرار بود جعبه های سیاه به اوکراین منتقل شود اما این رویداد به خاطر شیوع ویروس کرونا در ایران به تعویق افتاده است". 

واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران
واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی

یادآور می شود یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین بامداد چهارشنبه 18 دی با 176 مسافر و خدمه پروازی در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد که در این حادثه  همه مسافران و خدمه هواپیما جان باختند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما یازدهم  ژانویه اعلام کردند که این هواپیما توسط پدافند ایران ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشک كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала