پیش بینی شدیدترین بحران ده سال اخیر در اروپا

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شدیدترین بحران ده سال اخیر در اروپا
پیش بینی شدیدترین بحران ده سال اخیر در اروپا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیش بینی می شود اروپا در صورت عدم اقدام فوری در رابطه با شیوع اپیدمی کرونا ویروس ، شدیدترین شوک اقتصادی طی یک دهه اخیر را تجربه کند که همطراز بحران اقتصادی سال 2008 میلادی باشد.

به گزارش اسپوتنیک، طوری که خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منبع خود اطلاع داده، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) در اینباره با رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا صحبت کرده است.

به گفته منبع خبرگزاری بلومبرگ ، در حال حاضر بانک مرکزی اروپا در حال تدارک جلسه ای در تاریخ 12 مارس است و در نظر دارد هرگونه اقدامات را در راستای تامین اعتبارات کم بهره انجام داده و جریان بی وقفه اعطای وام ها و حفظ قابلیت پرداختی  را تضمین کند. به گفته لاگارد ، اگر تدابیر مسئولانه ای اتخاذ شود ، شوک اقتصادی موقتی خواهد بود.

رئیس بانک مرکزی اروپا تأکید کرد که اقدامات مورد نظر فقط در صورتی تحقق خواهند یافت  که دولت های کشورهای عضو اتحادیه اروپا بانک ها را به وام دادن به کارآفرینان در بخش هایی که تحت تأثیر منفی شیوع کرونا ویروس قرار دارند، تشویق کنند.

ادامه یافتن سقوط آزاد قیمت نفت در بازارهای جهانی - اسپوتنیک ایران
ادامه یافتن سقوط آزاد قیمت نفت در بازارهای جهانی

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، از 10 مارس 2020 ، ویروس کشنده چینی تقریبا در همه کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده است. تعداد افراد مبتلا  در اروپا از 18 هزار نفر فراتر رفته است. مرکز شیوع کرونا ویروس ایتالیا بوده است  که بیش از نیمی از افراد مبتل ادر اروپا  در آنجا هستند.

بر اساس آخرین آمار ، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده اند.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 80  کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

امروز شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران به 354 نفر رسید و تعداد مبتلایان 9 هزار نفر است. علیرضا وهاب زاده،  مشاور وزیر بهداشت و مسئول فضای مجازی قرارگاه مقابله با کرونا ایران در توییتر نوشت:" طی روز گذشته 958 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به 9000 نفر افزایش یافت. تا کنون 2959نفر از بیماران بهبود یافته اند. در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала