مقایسه تغذیه پوتین و ترامپ

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و ترامپ
پوتین و ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور روسیه و آمریکا چه نوع مواد غذایی مصرف می‌کنند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « El Confidencial»، متخصصان انستیتوی طب اروپا به مقایسه تغذیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا پرداختند.

مطابق با داده‌های سازمان بهداشت جهانی در روسیه و آلمان سطح چاقی 25,7 درصد، در آمریکا 37,3 درصد و در اسپانیا 27,1 درصد است. به نوشته نشریه نامبرده، ولادیمیر پوتین در سن 67 سالگی در وضعیت بسیار خوب فیزیکی قرار دارد که حسادت دیگران را برمی انگیزد.در فهرست غذایی روزانه او، گوشتی که در زمان روزه پخت می شود، ماهی چرب و بی چرب، میوه، سبزیجات و تخم‌مرغ و حبوبات وجود دارد.  رئیس جمهور از نوشیدن الکل پرهیز می‌کند اما در مراسم در صورت ضرورت از شراب و یا آبجو استفاده می کند.

صبحانه پوتین از تخم مرغ (بصورت املت یا خام)، میوه و خشکبار، «کاشای گرچکا» ( نوعی شیربرنج) با عسل آلتای تشکیل شده است. شام پوتین از مواد لبنی شیرین و ترش تشکیل شده و معمولا وعده غذایی سبک است.  ورزش منظم ، شنا، رزمی،اسکی و هوکی به رئیس جمهور روسیه کمک می‌کند وضعیت جسمانی خوبی داشته باشد.

تعذیه سالم - اسپوتنیک ایران
افسانه ها در باره تغذیه سالم

دونالد ترامپ در سن 73 سالگی با مشکل کلسترول روبروست.  رئیس جمهور آمریکا دوستدار «فست‌فود» است. لیست غذایی او شامل همبرگر و ساندویچ پنیر و تخم مرغ، گوشت بیکن و سس، بال های سوخاری و سیب‌زمینی سرخ کرده و پیتزاست.

رئیس جمهور آمریکا هر چند نوشابه‌های الکلی نمی نوشد، اما نوشیدن کوکاکولا لایت با طعم قهوه و کوکتیل شکلات را دوست دارد.  در حال حاضر ترامپ ورزش نمی کند، هر چند در دوران جوانی بیسبال و فوتبال از ورزش های مورد علاقه او بود.

آنگلا مرکل به غذاهای آلمانی و سوسیس و پوره سیب زمینی، فوندوی پنیر و آبجو وفادار است. اما برای شام سبزیجات را ترجیح می‌دهد.  مرکل در سن 65 سالگی اسکی فضایی و الپتیکال را دوست دارد و گاهی پیاده‌روی می‌کند.

پدرو سانچس، نخست وزیر اسپانیا از تغذیه مدیترانه ای پیروی می‌کند.  او مقدار زیادی سبزیجات، کاهو و گوشت و ماهی گریل‌شده می خورد. نخست وزیر 48 ساله صبحانه خوبی می خورد، آب زیادی می نوشد و از نوشابه های الکلی، شراب را ترجیح می‌دهد. او سه بار در هفته ورزش می کند و تمرینات ورزشی را با دو و دوچرخه‌سواری هماهنگ می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала