بیت لحم به روی گردشگران بسته شد

© AFP 2023 / Musa Al-Shaer بیت لحم
بیت لحم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زائران و گردشگران به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی توانند وارد شهر بیت لحم بشوند.

به گزارش اسپوتنیک، بیت لحم پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا بسته شد. ساکنان بومی نمی توانند به اسرائیل بروند و اتوبوس حامل گردشگران از محل پست نگهبانی برمی‌گردد.

چندی پیش کارمندان وزارت بهداشت فلسطین به ضدعفونی کردن مساجد پرداختند. در اعلامیه وزارت بهداشت آمده است:«تمام مساجد و مدارس و اماکن تجمع افراد به مدت 2 هفته بسته شده‌اند. دیروز تمام اماکن تجمع مردم را ضدعفونی کردیم. ما حتی مراسم عروسی و کنفرانس ها در سراسر شهر را ممنوع کردیم تا مانع از گسترش این بیماری بشویم».

معترضان در بیت لحم پرچم اسرائیل را سوزاندند و خیابان را مسدود کردند - اسپوتنیک ایران
معترضان در بیت لحم پرچم اسرائیل را سوزاندند و خیابان را مسدود کردند

پس از تأیید بیماری کارمندان هتل «انجل» که زائران یونانی در آنجا اقامت داشتند از ابتلای 7 نفر به ویروس کرونا در بیت لحم اطلاع حاصل شد. فعلا همه بیماران حالشان خوب است. در بیت لحم دو بیمارستان در صورت شیوع بیماری آماده رساندن خدمات به مردم هستند. همچنین نقاط ویژه برای کسانی ایجاد شده است که به دلیلی نمی توانند درخانه قرنطینه دو هفته‌ای را سپری کنند. رویهمرفته صد ها نفر دوران قرنطینه را در خانه های خود در بیت لحم می گذرانند.

شیوع این بیماری ممکن است مانع از برگزاری مراسم عید پاک نه تنها در بیت لحم بشود. تجارت گردشگری نیز با ضرر زیادی مواجه می شود.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала