کشف تغییراتی در نشانه های ابتلای به کرونا‌ویروس

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر کشف تغییراتی در نشانه های ابتلای به کرونا‌ویروس
کشف تغییراتی در نشانه های ابتلای به کرونا‌ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان تغییراتی را در نشانه های ابتلا به بیماری کرونا ویروس کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطالب منتشر شده از سوی شبکه تحقیقات علوم اجتماعی (SSRN)، دانشمندان چین از ابتدای شیوع تاج ویروس جدید، تغییراتی در علائم بالینی این عفونت کشف کرده اند.

ارزیابی سازمان بهداشت جهانی از زمان پایان کرونا - اسپوتنیک ایران
ارزیابی سازمان بهداشت جهانی از زمان پایان کرونا

محققان 89 بیمار را در ووهان مشاهده کردند و دریافتند که افرادی که دیرتر به این بیماری مبتلا شده اند، نشانه های این بیماری را به وضوح نشان نمی دهند.

بیماران به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول شامل افرادی بود که از 16 تا 22 ژانویه به کرونا ویروس آلوده شدند، و گروه دوم - کسانی که از 23 تا 29 ژانویه بیمار شدند. بیشتر بیمارانی که زودتر آلوده شده بودند دارای علائمی مانند تب، درد عضلانی، ضعف، ترشحات خلط و کاهش سطح لنفوسیت ها بودند. در بیمارانی که در گروه دوم قرار گرفتند، این علائم کمتر برجسته یا غایب بودند.

به گفته دانشمندان، این امر را به این صورت می توان توضیح داد که نشانه های بیماری در کسانی که اخیرا آلوده شده اند پنهان تر است. دانشمندان گفتند: "نوع جدید از كرونا‌ویروس می تواند به تدریج به ویروسی مانند آنفولانزا تبدیل شود."

نوع جدید ویروس کرونا با نام رسمی «کووید-19» که به عنوان نوع ناشناخته ای از سینه پهلو معرفی شده است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت، 3070 نفر جان باختند و بیش از 55 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 335 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала