ثبت دو مورد ابتلا به کروناویروس در سازمان اتحادیه اروپا

© Sputnik / Irina Kalashnikovaپارلمان اروپا
پارلمان اروپا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پارلمان اروپا بیش از 100 برنامه با شرکت 7 هزار نفر لغو شد.

به گزارش اسپوتنیک، دو مورد ابتلا به ویروس «کووید-19» در سازمان اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است. به این دلیل در پارلمان اروپا بیش از 100 برنامه با شرکت 7 هزار نفر لغو و تجمع و گردش‌های دسته‌جمعی ممنوع اعلام شده است.

یکی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در آژانس دفاعی اروپا و دومی در شورای اروپا به ثبت رسیده است. در مورد اول، شخص مبتلا در ایتالیا استراحت کرده بود. آنچه این وضعیت را حاد کرده است این است که پس از مرخصی او سرکار آمد و با همکارانش در ارتباط بود. اکنون تمام افرادی که با او در تماس بودند در قرنطینه هستند. جلسات این آژانس در مقر ستاد و یا هر مکان دیگری تا 13 ماه مارس تعطیل شده است.

فستیوال مجسمه های شنی با عنوان رویاها در شهر اوستنده بلژیک - اسپوتنیک ایران
جشنواره مجسمه های شنی در بلژیک

در مورد دوم، کارمند بخش امنیت اطلاعات شورای اروپا بدون آنکه از بلژیک خارج شود مبتلا شده است. در بلژیک تعداد مبتلایان به 50 نفر افزایش یافت. در بروکسل اعلام شد که در حال شناسایی افرادی هستند که در تماس با این کارمند بودند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در 24 ساعت اخیر 2223 نفر در سراسر جهان مبتلا به کرونا شده اند. این ویروس همچنین به کشورهای جدیدی سرایت کرده است. شمار بیشتری نیز براثر این ویروس جان باخته اند.

ویروس کرونا روز به روز در حال گسترش در نقاط مختلف جهان است. سازمان بهداشت جهانی در گزارش روز 5 مارس خود اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان در سراسر جهان به 93090 افزایش پیدا کرده است. چین به عنوان کانون ویروس بیشترین مبتلا را دارد. تعداد 80422  مبتلا در چین هستند و 12688 نفر هم سهم دیگر نقاط جهان هستند. بعد از چین، کره جنوبی و ایران بیشترین تعداد مبتلا را در جهان دارند و تعداد جانباختگان در این دو کشور از مرز 100 نفر گذشته است و هزاران نفر هم مبتلا شده اند. 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала