تخصیص بودجه هنگفت برای مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا

CC0 / Pixabay / پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا
پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان کنگره امریکا با تصویب یک طرح قانونی مبلغ 8.3 میلیون دلار را به مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا تخصیص داد.

به گزارش اسپوتنیک، این طرح قانونی با 415 رأی موافق به تصویب رسید و فقط دو نماینده با آن مخالفت کردند.  قرار است سند مصوبه برای ادامه بررسی به مجلس سنا ارسال شود.

تعداد قربانیان کرونا ویروس در ایالات متحده در روز چهارشنبه به 11 نفر افزایش یافت که از این تعداد ده نفر در ایالت واشنگتن و یک نفر در کالیفرنیا بودند. در کل 80 مورد ابتلا به ویروس کرونا  در سراسر این کشور تأیید شده است که بیشتر آنها در دو ایالت فوق الذکر بوده است.

آخرین آمار تلفات ویروس کرونا در چین  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار تلفات ویروس کرونا در چین

پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا  از کنگره خواسته بود 2.5 میلیارد دلار بودجه برای مبارزه با ویروس تخصیص دهد اما قانونگذاران تصمیم گرفتند این رقم  را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. رئیس جمهور آمریکا گفته است  که تلاش های اصلی برای مبارزه با  ویروس کرونا توسط مقامات محلی در سطح شهرستان ها انجام خواهد شد. بودجه 8.5 میلیارد دلاری مورد نظر فقط بودجه فدرال برای مبارزه با ویروس کرونا است و بنابراین ، کل بودجه ای که ایالات متحده می خواهد برای مبارزه با این بیماری واگیر هزینه  کند،  بسیار بیشتر خواهد بود.

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала