اعلام آمادگی چین برای در میان نهادن تجارب خود در مبارزه با کرونا با دیگر کشورها

© AFP 2023 / Nicolas Asfouriاعلام آمادگی چین برای در میان نهادن تجارب خود در مبارزه با کرونا با دیگر کشورها
اعلام آمادگی چین برای در میان نهادن تجارب خود در مبارزه  با کرونا با دیگر کشورها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ما چائوسیوی ، معاون وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد کشور وی آماده است همه تجربیات خود در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا و روش های درمان آنرا با جامعه جهانی به اشتراک بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک،، معاون وزیر امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "من می خواهم تأکید کنم که ما هیچ وقت کمکی را که جامعه بین المللی به ما رساند، فراموش نخواهیم کرد. ما آماده هستیم تا تمام کمکهای ممکن را به کشورهایی ارائه دهیم که وضعیت اپیدمیولوژیک آنها  نسبتاً دشوار باشد."

ما چائوسیوی تأکید کرد که این اپیدمی ثابت کرد که در عصر جهانی سازی "همه کشورها باید از یکدیگر مواظبت کنند ، هیچ کشوری  نمی تواند بطور مستقل با بیماری های واگیر مقابله کند و لازم است تلاش های همه کشورها را متحد کرده و همکاری را تقویت کنیم."

کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
چین در حال ردیابی منشاء ویروس کرونا

معاون وزیر خارجه چین  افزود: "وضعیت اپیدمیولوژیک در جهان به سرعت در حال تغییر است. ما همزمان با تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری در داخل کشور ، همچنان به موضع گیری شفاف و مسئولانه ادامه داده  و به توسعه همکاری های بین المللی در مبارزه با ویروس کرونا ادامه داده و تجارب خود در زمینه پیشگیری از شیوع و روش های درمان این بیماری را با دیگر کشورها در میان خواهیم گذاشت.

 نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو)  است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن  زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده  و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در  سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و  214 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала