ایران پیشنهاد کمک کرونایی آمریکا را نپذیرفت

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ایران پیشنهاد کمک کرونایی آمریکا را نپذیرفت
ایران پیشنهاد کمک کرونایی آمریکا را نپذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران پیشنهاد ایالات متحده آمریکا برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا را نپذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی "پرس تی‌وی"، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، پیشنهاد ایالات متحده برای کمک به کشورش در مبارزه با شیوع کروناویروس را رد کرد.

وی بیان داشت که مقامات آمریکایی درباره اینکه می‌خواهند به تهران کمک کنند، دروغ می گویند. روحانی در جلسه کابینه گفت: مردم ما به خوبی می‌دانند شما دروغ می‌گویید؛ واقعیت را نمی‌گویید.

اعلام آمادگی مسکو برای پشتیبانی از تهران در مبارزه با ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی مسکو برای پشتیبانی از تهران در مبارزه با ویروس کرونا

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: متأسفانه آنهایی که حتی دارو و مواد غذایی را به روی مردم بستند و تحریم کردند، خبیثانه‌ترین اقدام را علیه ملت ایران در این ۲ سال انجام دادند؛ آنها هم آمدند با یک ماسک دلسوزی ظاهر شدند که ما هم می‌خواهیم به ملت ایران کمک کنیم؛ شما اگر واقعاً راست می‌گویید لااقل تحریم دارو را بردارید؛ این اولین قدم است. بگویید نسبت به ملت ایران تا حالا اشتباه و خطا کردیم و عذرخواهی می‌کنیم و اولین قدم ما این است که فعالیت بانکی برای خرید دارو، نقل و انتقال دارو و فعالیت کشتیرانی در این زمینه و مواد غذایی مردم، آزاد است و ما کاری نداریم و این تحریم را از روی مردم برداشتیم.

گفتنی است، در اواخر فوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اعلام كرد كه آماده یاری رساندن به ایران در مبارزه با ویروس کرونا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала