اعلام آمادگی مسکو برای پشتیبانی از تهران در مبارزه با ویروس کرونا

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی مسکو برای پشتیبانی از تهران در مبارزه با ویروس کرونا
اعلام آمادگی مسکو برای پشتیبانی از تهران در مبارزه با ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه بر پشتیبانی مسکو از تهران در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس دیپلماتیک روسیه پس از گفتگوی تلفنی بین وزرای امور خارجه ایران و روسیه در پیامی اعلام داشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه، بار دیگر در گفت‌و‌گو با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، بر آمادگی مسکو برای کمک به مبارزه با گسترش بیشتر ویروس کرونا، تاکید کرد.

افزايش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 2922 نفر  - اسپوتنیک ایران
افزايش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به 2922 نفر

در این پیام آمده است: طرف روس با ابراز تسلیت در خصوص درگذشت قربانیان ویروس کرونا در ایران بر آمادگی خود برای کمک به مقابله با گسترش بیشتر این ویروس تأکید کرد.

پیش از این کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگار ریا نووستی مبنی بر درخواست کمک ایران از روسیه در زمینه کرونا ویروس اظهار داشته بود: بله ما چنین درخواستی از روسیه کرده ایم، ما از کمکهای بشردوستانه از همه کشورها، از جمله از هم فکران خود استقبال می کنیم.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند. ایران با یکهزار و 501 ابتلا با 66 فوتی و 291 بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با 80 هزار و 26 مورد،  کره جنوبی با 4 هزار و 335 مورد و ایتالیا با یکهزار و 704 مورد به شمار می رود. استان تهران نیز با ثبت 170 نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала