سفیر ایران از زمینه های خوش آتیه همکاری تهران با روسیه نام برد

© Photo / tasnimکاظم جلالی
کاظم جلالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاظم جلالی ، سفیر ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد جمهوری اسلامی به همکاری با روسیه علاقمند است و استخراج معادن ، صادرات غلات و پیشبرد گردشگری از جمله زمینه های خوش آتیه در همکاری دو کشور هستند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای جلالی در گفتگو با شبکه تلویزیونی "روسیه 24" ، بخش انرژی فرصت های بسیار خوبی را ارائه می دهد. این دیپلمات گفت: اگرچه ما و شما تولید کننده مواد هیدروکربوری هستیم ، اما شما در زمینه توسعه میادین نفتی و استخراج آنها تجربه خوبی دارید و در این زمینه البته شما می توانید در ایران کار کنید. به گفته وی ، در برخی از عرصه ها در ایران به صلاحیت های صنعتی روسیه احتیاج دارند. وی گفت: "مثلاً امکانات زیادی برای  سرمایه گذاری در کشف و استخراج معادن موجود است."

جلالی: ایران قصد دارد از وابستگی به صادرات نفت خلاص شود - اسپوتنیک ایران
جلالی: ایران قصد دارد از وابستگی به صادرات نفت خلاص شود
سفیر ایران در فدراسیون روسیه افزود: روسیه همچنین تولید کننده بزرگ غله است و  حدود 120 میلیون تن غله تولید می کند. ما نیز تولید غلات را افزایش می دهیم ، اما با این حال تقاضای کمی برای غله داریم که بخشی از آنرا  روسیه می تواند طور کامل تأمین کند . علاوه بر این ، روسیه می تواند غله خود را از طریق خاک ایران به خاورمیانه و آسیای دور صادر کند. سفیر ایران در مسکو افزود: "در این حالت ،ایران می تواند از ترانزیت و همچنین فرصت آسیاب غله در کارخانه های آردسازی خود و صادرات محصولات مربوطه سود ببرد.

سفیر ایران معتقد است علاوه بر این ، گردشگری از پتانسیل توسعه و پیشرفت برخوردار است. به گفته وی ، تبادل گردشگر بین دو کشور تا به حال خیلی پیشرفت نداشته است. وی تأکید کرد: " شما در بخش گردشگری هم تجربه و هم سرمایه دارید ... و می توانید در ایران سود کسب کنید" .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала