برگزاری رزمایش توپخانه‌ای در کره شمالی

© REUTERS / KCNA کیم جونگ اون
 کیم جونگ اون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون شخصا بر این رزمایش نظارت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری«ستاک» کره شمالی، کیم جونگ اون شخصا بر رزمایش توپخانه‌ای کشور نظارت کرد. روز 2 ماه مارس کمیته متحده روسای ستادها اعلام کرد که کره شمالی احتمالا دست به آزمایش موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد زده است.

در کره شمالی رزمایش «تهاجمی» توسط گردان توپخانه دوربرد انجام شد‌ و که رهبر کشور آن را موفقیت‌آمیز نامید. کیم جونگ‌اون اظهار داشت که نیروهای نظامی کشور باید «در آماده‌باش کامل نظامی قرار داشته باشند تا از حریم هوایی، زمینی و دریایی کشور در برابر هر تجاوزی دفاع کنند».

وزارت دفاع روسیه تصویری از شلیک چندین موشک گراد را نشان داد - اسپوتنیک ایران
وزارت دفاع روسیه تصویری از شلیک چندین موشک "گراد" را نشان داد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز 2 مارس اعلام کرد دو پرتابه در حدود 240 کیلومتر برد و 35کیلومتر ارتفاع انجام شده است.

کیم دونپ، پروفسور انستیتوی مسائل خاور دور وابسته به دانشگاه «کنام» معتقد است که کره شمالی سیستم موشکی آتشباری «مافوق سنگین» را به ارتش تحویل داده است که می‌تواند یک خطر واقعی برای کره جنوبی محسوب شود. فاصله پرتاب های این سیستم فقط 20 ثانیه است که در مقایسه با 30 ثانیه قبلی بهتر شده است.

این سیستم جزئی از «چتر موشکی» کره شمالی شده است که خطر واقعی را برای کره جنوبی دربردارد. این اولین آزمایش در سال 2020 میلادی است. آزمایش قبلی 28 نوامبر سال 2019 انجام شده بود. موشک ها حدودا 380 کیلومتر و در ارتفاع 97 کیلومتری پرواز کردند و فاصله بین پرتاب ها 30 ثانیه بود. سال گذشته کره شمالی 13 موشک را آزمایش کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала