مرور بر سینمای ایران در فرانسه

CC BY 4.0 / Courtesy Ronak Jafari / جشنواره فیلم‌های کشورهای منطقه‌ خاورمیانه و شمال آفریقا در پاریس
جشنواره فیلم‌های کشورهای منطقه‌ خاورمیانه و شمال آفریقا در پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جشنواره‌ ی فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه، در پانزدهمین دوره‌ اش بخشی را به مرور سینمای ایران اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این جشنواره که تخصص‌ش نمایش و شناساندن فیلم‌های کشورهای منطقه‌ی خاورمیانه و شمال آفریقا در پاریس و حومه‌ی شمال آن (شهر سن‌ دنی) است، در این دوره‌اش فیلم‌های مستند، داستانی بلند و هم‌چنین فیلم‌های کوتاه ایرانی را در ماه مارس به نمایش می‌گذارد. قصیده گلمکانی انتخاب فیلم‌های کوتاه کارگردان‌های زن ایرانی را بر عهده داشته که فهرست آن‌ها از این قرار است:

«بدل» (روناک جعفری)، مستند «تستری که در آن زندگی می‌کردم» (روژین شفیعی)، انیمیشن «لحظه‌ها و ابدیت» (یاسمن حسنی)، «شخصی» (سونیا حداد)، «گذار» (طنین ترابی) و «آگهی فروش» (قصیده گلمکانی).

از برنامه‌های جانبی دیگر این جشنواره که همراه با نمایش مستند «زنان بر اساس مردان» (سعید نوری‌) است، میزگردی با عنوان «چهره‌های الهام‌بخش زنانه در سینما» با حضور قصیده گلمکانی و سینماگران و محققانی چون کلوتید لو‌‌پاله مراند، امنا مرابت و بامشاد پوروالی برگزار خواهد شد.

فیلم‌های درساژ (پویا بادکوبه)، اسرافیل‌ (آیدا پناهنده)، سونیتا (رخساره قائم‌مقامی)، هندی و هرمز (عباس امینی) و یلدا (مسعود بخشی) از جمله فیلم‌های بلند داستانی ایرانی‌ این بخش هستند.

پانزدهمین دوره‌ی چشم‌انداز سینمای مغرب و خاورمیانه از سیزدهم اسفند تا دوم فروردین در پاریس و سن‌دنی فرانسه برگزار می‌ شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала