رئیس جمهور مغولستان پس از بازگشت از چین قرنطینه شد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور مغولستان پس از بازگشت از چین قرنطینه شد
رئیس جمهور مغولستان پس از بازگشت از چین قرنطینه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خالتما بتولغا، رئیس جمهور مغولستان پس از سفر به چین، که در آن عفونت ویروس کرونا شیوع دارد، قرنطینه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، خالتما بتولغا، رئیس جمهور مغولستان پس از سفر به چین، که در آن عفونت ویروس کرونا شیوع دارد، قرنطینه شد.

رئیس دولت به همراه کلیه اعضای هیئت همراه او از جمله وزیر امور خارجه، به مدت 14 روز تحت نظارت قرار خواهند گرفت. رئیس جمهور و وزیر تمام این مدت را در بیمارستانی در شهر بایانزورخ می گذرانند و بقیه اعضا در آسایشگاهی در ژرگالانت تحت قرنطینه خواهند بود.

رئیس جمهور مغولستان در شب 27 فوریه از سفر به چین بازگشت. وی طی این سفر با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ملاقات کرد و 30 هزار گوسفند را به عنوان هدیه در حمایت از مبارزه با کرونا ویروس به چین تقدیم کرد.

وزیر بهداشت ایران: پیک اصلی کرونا در هفته آتی است، مردم وحشت نکنند - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت ایران: پیک اصلی کرونا در هفته آتی است، مردم وحشت نکنند

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ "کروناویریده" هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала