ثبت اولین مورد ابتلا به کروناویروس در هلند

© Fotolia / Arkantoثبت اولین مورد ابتلا به کروناویروس در هلند
ثبت اولین مورد ابتلا به کروناویروس در هلند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسافری که از ایتالیا به هلند برگشته بود مبتلا به کروناویروس بود.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات هلند اولین مورد ابتلا به کروناویروس را در کشور به ثبت رساندند. وزارت بهداشت و بهداری و محیط زیست هلند اعلام کرد که یک شهروند هلندی که چندی پیش از سفر به ایتالیا برگشته بود مبتلا به کروناویروس بود.

این مرد در قرنطینه قرار دارد. ابتلای او به کروناویروس بر طبق نتایج آزمایش‌ها به اثبات رسید. نماینده وزارت بهداشت اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع هستند که این مرد پس از بازگشت از ایتالیا با چه کسانی در ارتباط بوده است.

تعداد مبتلایان به کروناویروس در خارج از چین به 3474 نفر در 44 کشور رسید. از این تعداد 54 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشتند.

در ایتالیا، 3 بیمار مبتلا به کروناویروس با داروی ایدز درمان شدند - اسپوتنیک ایران
در ایتالیا، 3 بیمار مبتلا به کروناویروس با داروی ایدز درمان شدند

ریاست سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شیوع کروناویروس به یک اپیدمی جهانی مبدل شده است. امکانات بازدارندگی این اپیدمی کم است که باعث شیوع آن در خارج از چین شده است.

بر طبق آمار ارائه شده طی چند روز گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در چین 77 هزار و 658 نفر، ژاپن 850 تن، کره جنوبی 893 نفر، سنگاپور 89 تن، تایلند 35 نفر، مالزی 22 تن، استرالیا 23 نفر، ویتنام 16 تن ، آلمان 16 نفر، آمریکا 35 تن، فرانسه 12 نفر، انگلیس 13 تن، امارات متحده عربی 13 نفر، کانادا 11 تن، ایران 61 نفر، ایتالیا 229 تن، هند 3 نفر، فیلیپین 3 تن، روسیه 2 نفر، اسپانیا 2 تن، و نپال، سریلانکا، کامبوج، بلژیک، سوئد، فنلاند، مصر، افغانستان، لبنان و اسرائیل هر کدام یک نفر اعلام شده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала