علایم ویروس کرونا در جوانان + ویدئو و جدول

© AP Photo / Anmar Khalilعلایم ویروس کرونا در جوانان + ویدئو و جدول
علایم ویروس کرونا در جوانان + ویدئو  و جدول  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش های منتشره توسط مقامات چین بیشترین قربانیان ویروس کرونا در بین افرادی است که بیش از 60 سال دارند و افراد میانه سال و جوان به میزان بسیار کمتری مبتلا به این بیماری وحشتناک شده اند.

به گزارش اسپوتنیک ، از جمله یک جدول منتشره از سوی مقامات چین حاکی از این امر است:

​علایم ویروس کرونا در بین جوانان در مجموع با بقیه گروه های سنی فرق ندارد. علائم و شیوه انتقال این ویروس کرونا مثل سرماخوردگی است و وقتی فرد سرفه یا عطسه می کند، ویروس از طریق قطرات گسترش می یابد. همچنین هنگامی که شخصی یک سطح آلوده مانند دسته درب را لمس کند، می تواند به این ویروس مبتلا شود 

یادآور می شود در 31 دسامبرسال گذشته ، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند . دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است. کیانوش جهانپور، رییس اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که از دیروز تا امروز 44 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده که 4 نفر فوت کردند.

وی افزود، در مجموع آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایران به 139 نفر رسیده و 19 نفر فوت شدند.

یروس کرونا علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала