اولین مورد ویروس کرونا در غرب آلمان

© REUTERS / Yonhap اولین مورد ویروس کرونا در غرب آلمان
اولین مورد ویروس کرونا در غرب آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین مورد از ویروس کرونا در غرب آلمان کشف شد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان پوش، فرماندار شهر هاینزبرگ آلمان از اولین مورد ویروس کرونا در نوردراین-وستفالن واقع در غرب آلمان خبر داد.

شهروندان روسیه در ایران به ویروس کرونا مبتلا نشده اند  - اسپوتنیک ایران
شهروندان روسیه در ایران به ویروس کرونا مبتلا نشده اند

یک زوج آلمانی در منطقه هاینزبرگ واقع در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان به علت مشاهده نشانه‌های ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان دانشگاه دوسلدورف منتقل شده‌اند. نتیجه معاینات صورت گرفته بر روی این دو نفر حکایت از ابتلای یکی از آن‌ها به بیماری کرونا دارد.

براساس این خبر، وضعیت بیمار که مردی حدودا 50 ساله است وخیم گزارش شده که تا کنون طریقه سرایت این ویروس به وی مشخص نشده است. همچنین همسر این مرد و یکی از بستگان وی نیز تحت مراقبت قرار گرفته اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا 18 نفر اعلام شده که بیشتر این موارد در ایالت بایرن به ثبت رسیده اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала