برتری سلاح نسل آینده روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر مجتمع لیزری «پرسوت Peresvet» روسیه
مجتمع لیزری «پرسوت Peresvet» روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در طراحی سلاح نسل جدید در جهان بی‌رقیب است.

به گزارش اسپوتنیک، آندری کوشکین رئیس کرسی علوم اجتماعی و سیاسی دانشگاه دولتی«پلخانوف»، اعلام نمود که روسیه در طراحی سلاح نسل جدید در جهان بی‌رقیب است.

وی در این باره گفت:«منظور از مدرنیزه کردن ارتش و نیروی دریای، مجتمع هایپرسونیک «آوانگارد» و «کنژال» و مجتمع لیزری «پرسوت Peresvet» است. شایان ذکر است که موشک هایپرسونیک «کنژال» هواپایه در حالت عملیاتی قرار دارد. سیستم «پرسوت» در حالت عملیات آزمایشی قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه تصویری از شلیک چندین موشک گراد را نشان داد - اسپوتنیک ایران
وزارت دفاع روسیه تصویری از شلیک چندین موشک "گراد" را نشان داد

کشورهای قدرتمند جهان نیز در حال طراحی تسلیحات جدید هستند اما روسیه در این زمینه پیشرفت زیادی کرده است. طرح های نظامی روسیه در زمینه تلاش آمریکا برای نظامی کردن فضا، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

آوانگارد، یک موشک بالستیک قاره‌پیمای اَبَرصوت ساخت روسیه است که می‌تواند به عنوان موشک چندمنظوره به کار برود. این موشک که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را داراست، در ماه مارس سال 2018 در حضور ولادیمیر پوتین به عنوان یکی از شش جنگ‌افزار راهبردی روسیه معرفی شد. آوانگارد می‌تواند به عنوان یک سامانه هدایت‌پذیر در سرعت ابرصوت برای ایجاد خاصیت مانورپذیری در موشک‌های بالستیک سنگین همانند UR-100UTTKh , R-36M2 و RS-28 Sarmat هم به کار برود. فناوری آوانگارد، مشابه با فناوری به کار رفته در موشک ابرصوت کینژال است و هر دو در طبقه‌بندی سرعت ابرصوت جای می‌گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала