افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین ادامه دارد

© REUTERS / Stringerافزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین ادامه دارد
افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد تلفات نوع جدید ویروس کرونا در استان هوبی چین به 2345 نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک ، نهادهای بهداشتی جمهوری خلق چین اطلاع دادند شمار مبتلایان به این ویروس وحشتناک در مجموع 76288 نفر است.

طبق ارقام منتشره ، در روز گذشته حدود 109 نفر از مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا جان باخته (106 - در استان هوبئی) ، 2393 نفر از بیمارستان مرخص و ابتلای حدود 397 نفر به نوع جدید ویروس کرونا تایید شد.

تعداد کل مرخص شدگان  از بیمارستان ها 20 هزار و 659 نفر بوده و 53 هزار و 284 بیمار در حال درمان هستند که از این تعداد حال  11 هزار و 477 نفر وخیم است.

سرگئی سابیانین ، شهردار مسکو دیروز گفت که آنها به عنوان بخشی از مبارزه با شیوع ویروس کرونای  چینی COVID-19 در پایتخت روسیه ، حدود 2500 گواهی در مورد قرنطینه دو هفته ای افراد مشکوک صادرشده است.

گمانه زنی درباره زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
گمانه زنی درباره زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه 18 فوریه  ورود شهروندان چینی را به روسیه ممنوع اعلام کرد. دستور مربوطه در تاریخ 20 فوریه به اجرا در آمد. در میان بازگشت شهروندان روس به میهن خود از چین ادامه دارد . علاوه بر این ، ورود شهروندان کشورهای دیگر به روسیه که قبلاً به چین سفر کرده  بودند ، منتفی نیست. در همین راستا تیم های پزشکان مسکو در فرودگاه های پایتخت روسیه در حال انجام وظیفه هستند.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تا به حال در کشورهای مختلفی از جمله ایران، آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات موارد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала