ترکیه ورود مسافر از ایران را محدود می‌کند

© AFP 2023 / Yasin Akgulترکیه ورود مسافر از ایران را محدود می‌کند
ترکیه ورود مسافر از ایران را محدود می‌کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران، ترکیه برای ورود مسافران از این کشور محدودیت‌ها و تدابیر سختگیرانه اعمال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اظهار داشت که ورود شهروندان از ایران را به دلیل شیوع ویروس کرونا در این كشور محدود کرده و کنترل‌ها در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی سخت‌تر شده است.

کشف اولین مورد کرونا در لبنان در مسافری با مبدا ایران - اسپوتنیک ایران
کشف اولین مورد کرونا در لبنان در مسافری با مبدا ایران

مقامات ایران امروز تایید کرده‌اند که دو نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشتند و شمار جان‌باختگان به ۴ نفر رسیده است. با شناسایی ۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در ایران به ۱۸ نفر رسیده است. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز در توییتر خود نوشت "بر اساس آخرین گزارش های آزمایشگاهی، ابتلای ۱۳ نفر دیگر از جمله ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان تایید شده است".

وزیر بهداشت ترکیه پس از گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود از اقدامات اتخاذ شده توسط ترکیه جهت جلوگیری از ورود ویروس کرونا به این کشور خبر داد.

روزنامه "ملیت" به نقل از وزیر بهداشت ترکیه نوشت: سرویس بهداشتی و اپیدمیولوژیکی ترکیه تدابیر نظارتی مسافرانی که از ایران وارد می شوند را تقویت می کند. اگر مسافران که قصد ورود به کشور را دارند، علائمی شبیه به کروناویروس (تب ، سرفه ، آبریزش بینی) داشته باشند، از ورود آنها به کشور خودداری می شود.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، افرادی که طی چهارده روز اخیر به قم که بیشترین شمار مبتلایان را داشته سفر داشته اند مشمول کنترل ویژه ای خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала