کشف چهارمین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا

© AFP 2023 / Tiziana Fabiکشف چهارمین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا
کشف چهارمین مورد ابتلا به ویروس کرونا  در ایتالیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جولیو گالرا ، مسئول بهداشت و درمان استان لومباردی ایتالیا به خبرنگاران گفت: چهارمین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا کشف شد: یک مرد روز پنجشنبه در شهر کودونیو در شمال این کشور که بیماری وی نوع جدید ویروس کرونا تشخیص داده شد، در بیمارستان بستری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مرد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کودونیوبستری شده  است. در حال حاضر ، موسسه ملی بیماریهای عفونی Lazzaro Spallanzani در رم در حال انجام آزمایش مجدد وی است. "

به گفته گالرا ، در حال حاضرهویت همه شهروندانی که اخیراً با مرد آلوده به کرونا ویروس در تماس بوده اند ، مشخص شده م و آنها  نیز مورد آزمایش قرار می گیرند. این مسئول اعلام کرد که بعداً در روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی ویژه ای برگزار می کند و در آن در مورد تمام جزئیات مرتبط با این قضیه  صحبت خواهد کرد.

به نوشته رسانه های ایتالیایی ، بیمار نامبرده  یک ایتالیایی 37 ساله است که در چین نبوده و اخیراً هیچ تماسی با شهروندان چینی نداشته است. با این حال ، طبق این اطلاعات ، او بتازگی در شام در جایی که ایتالیایی های دارای چنین تماس هایی بودند ، حضور داشته است.

چین به آزمایشات بالینی داروهای جدید برای درمان کرونا شتاب می بخشد - اسپوتنیک ایران
چین به آزمایشات بالینی داروهای جدید برای درمان کرونا شتاب می بخشد

در اواخر ژانویه ، دو جهانگرد مسن چینی که در ایتالیا بودند ، به کرونا ویروس آلوده شده و بلافاصله در موسسه Lazzaro Spallanzaniبستری شدند . شهروندان چینی در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و با آخرین داروهای ضد ویروسی معالجه می شوند. اخیراً پزشکان شاهد بهبود حال آنها بوده اند.

انستیتوی بهداشت ایتالیا اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس در این کشور را 7 فوریه گزارش داد. آزمایش یکی از شهروندان که از شهر چینی ووهان به رم آمده بود ، ابتلا وی به کرونا ویروس را نشان داد . این مرد نیز در انستیتوی Lazzaro Spallanzani بستری شده و فعلاً حال وی باعث نگرانی خاصی در بین پزشکان نمی شود.

علاوه بر این ، روز سه شنبه اداره دفاع غیر عامل ایتالیا گزارش داد که در بین گردشگران ایتالیایی که در حال مسافرت با کشتی تفریحی "دیاموند پرنسس" در بندر یوکوهاما هستند ژاپن ، یک مورد ابتلا به ویروس کرونا  کشف شد. مقامات ژاپن این کشتی را که در آن بیش از 350 نفر مورد ابتلا به کرونا ویروس کشف شده ، در قرنطینه قرار داده اند . مقامات ایتالیایی قبلاً یک هواپیمای نظامی را برای رساندن ایتالیایی ها به وطن خود ، به یوکوهاما فرستاده اند.

روز پنجشنبه ، ، 19 شهروند ایتالیایی که 3 فوریه  از شهر ووهان وارد رم شده بودند پس از بیش از دو هفته قرنطینه به رم رسیدند ،آزاد شده و به خانه های خود رفتند. پیش بینی می شود روز جمعه 36 ایتالیایی دیگر  وارده  از چین از شهرک نظامی چکینولا ، واقع در رم  آزاد شوند.

شورای وزیران ایتالیا در تاریخ 31 ژانویه در رابطه با شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت  به مدت شش ماه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند. مقرر شد طی این مدت ارتباطات هوایی با چین به استثنای پروازهای باری متوقف شود.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تاکنون در کشورهای مختلفی از جمله ایران، آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات موارد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала