گمانه زنی درباره زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا

© REUTERS / Yonhap گمانه زنی درباره زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا
گمانه زنی درباره زمان آغاز آزمایش واکسن ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژو نانپینگ ، معاون وزیر علوم و فناوری چین ، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آزمایش های بالینی واکسن نوع جدیدی ویروس کرونا در چین زودتر از پایان آوریل آغاز نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر علوم و فناوری چین افزود: در حال حاضر ، تولید واکسن در چین عمدتاً همگام با سایر کشورها انجام می شود.

به نوبه خود ، زنگ ایکسینگ ، معاون کمیته بهداشت عمومی چین اظهار داشت که در حال حاضر آزمایش برخی از انواع واکسن های ایجاد شده توسط چین روی حیوانات آغاز شده است.

وی توضیح داد: تهیه واکسن یک کار بسیار دشوار و وقت گیر است و با توجه به اینکه نوع جدید ویروس کرونا (COVID-19) یک بیماری کاملاً جدید است ، بسیاری از عوامل نامشخص در روند ساخت آن به وجود می آیند.

ایران و فرانسه به مبادله زندانیان پرداختند - اسپوتنیک ایران
اکران تصاویر نماد همدردی با چین بر برج آزادی +ویدئو، عکس

طبق گفته های زنگ ایکسینگ ، ابتدا متخصصان باید مواد تشکیل دهنده فعال را تعیین کرده  وسپس  انواع مناسب ویروس را انتخاب کنند. در مرحله بعد باید سازماندهی فناوری تولید و کنترل کیفیت ، انجام یک سری آزمایشات از جمله آزمایش روی حیوانات و  به دنبال بررسی ایمنی واکسن صورت گرفته و تنها پس از آن می توان واکسن را برای آزمایش های بالینی ارائه داد.

روز پنجشنبه ، سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه انتظار دارد طی سه هفته نتایج آزمایش دو دارو برای نوع جدید كرونا ویروس را دریافت كند . در یکی از آزمایشاتی برای یافتن دارویی برای مقابله با کروناویروس ، ترکیبی از لوپیناویر و ریتونوویر،  دو دارو برای درمان بیماری ایدز، آزمایش می شود و در جریان آزمایش دوم داروی ضد ویروسی به نام رمدیسیویر مورد تحقیق قرار می گیرد..

در اواخر ماه دسامبر ، مقامات چینی از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان  در  استان هوبی این کشور خبر دادند. عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا تشخیص داده شد.  11 فوریه سازمان بهداشت جهانی به این بیماری نام کووید -19 داد.

21 فوریه ، تعداد مبتلایان به این بیماری در چین از 75 هزار نفر فراتر رفت .  2236 نفر فوت کردند و  18.2 هزار بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا درمان شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала