منع رفت وآمد عابران و خودروها در استان هوبی

© AP Photo / Mark Schiefelbeinکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جریمه نقض این ممنوعیت تا 10 روز حبس و لغو گواهی رانندگی خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات استان هوبی چین در بخش مرکزی کشور  مقرراتی را وضع کردند که بر طبق آن رفت و آمد عابران و خودروها از هر نوع در شهر ممنوع می شود.

ساکنان شهر باید در خانه های خود بمانند و فقط برای رفتن نزد پزشک و کارمندان بخش تأمین زندگی شهری می توانند از منازل خود خارج شوند. اما برای رفت و آمد آنها مسیرهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که فقط باید در این مسیرها حرکت کنند. در غیر اینصورت تا 10 روز حبس و لغو گواهی رانندگی در انتظار آنها خواهد بود.

روز 17 فوریه اعلام شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان هوبی چین به 58100 نفر افزایش یافت که 1696 نفر آن جان سپردند. حال بیش از 8 هزار نفر از مبتلایان وخیم است.

گفتنی است که ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است. کانون اصلی این بیماری، استان «هوبی» و مرکز آن «ووهان» است. دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала