یک درمان احتمالی برای کرونا ویروس در چین یافت شد

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین دارویی که به طور بالقوه می تواند در مبارزه با کرونا ویروس جدید مؤثر باشد، روز یکشنبه در استان ژجیانگ شهر تایژو چین تهیه برای تولید شد.

به گزارش اسپوتیک، براساس بیانیه دولت در رسانه اجتماعی WeChat، داروی درمان این ویروس قبلاً با نام های فاویپیراویر یا آویگان شناخته می شد.

مردی با ماسک و دسته گل ولنتاین در یکی از خیابان های هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
شکست ویروس کرونا در روز جشن ولنتاین

در ۱۵ فوریه، فاویل اوی (که قبلاً فاویپیراویر یا فاپل اوی) بود، توسط داروسازی ژیجیانگ هیسون ساخته شده است و به طور رسمی توسط سازمان غذا و داروی کشور برای ورود به بازار تأیید شد.

این نخستین داروی در کشور است که در حین شیوع یک نوع جدید از کروناویروس، تاییدیه رسمی را برای درج در لیست داروهایی دریافت کرده که به طور بالقوه می تواند در معالجه نوع جدیدی از کروناویروس مؤثر باشد.

خاطرنشان می شود، این دارو که روز یکشنبه به مرحله تولید گذاشته شدند، می توانند نقش مهمی در معالجه و پیشگیری از بیماری را داشته باشند. نام دارو به زبان لاتین در برنامه ذکر نشده است، اما فاویپیراویر در عکسهای جواز تولید توزیع شده در اینترنت منتشر شده است، با این وجود دارو به نام چینی تغییر یافته است.
ژانگ شینمین مدیر مرکز ملی توسعه بیوتکنولوژی چین تحت وزارت علوم و فناوری چین، پیش از این گزارش کرده بود که چندین نوع دارو از جمله رم دسیور و فاویپیراویر ژاپنی تاثیر مثبت و اثربخشی را در درمان نوع جدیدی از کرونا ویروس در طول تحقیقات نشان داده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چین برای تسریع در تولید واکسن برای نوع جدیدی از کروناویروس از فن آوری های مختلفی استفاده می کند و در حال حاضر تعدادی از واکسن ها روی حیوانات آزمایش شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала