شرکت کنندگان نشست لیبی در مونیخ از طرفین خواستند تا آتش بس را رعایت كنند

© REUTERS / Hani Amaraشرکت کنندگان نشست لیبی در مونیخ از طرفین خواستند تا آتش بس را رعایت كنند
شرکت کنندگان نشست لیبی در مونیخ از طرفین خواستند تا آتش بس را رعایت كنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت کنندگان در نشست بین المللی درباره مسائل لیبی که در مونیخ برگزار شد، از طرفین درگیری خواستند تا به آتش بس پایبند باشند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه نهایی نشست بین المللی لیبی در مونیخ اعلام شد که شرکت کنندگان این نشست از طرفین درگیری خواستند تا به آتش بس پایبند باشند.

در این بیانیه آمده است: "آنها(شرکت کنندگان نشست) از طرفین درگیر در لیبی خواستند که از آتش بس مداوم پشتیبانی کنند و مذاکرات را برای دستیابی به آتش بس دائمی تسریع کنند."

علاوه بر این، شرکت کنندگان در نشست مونیخ از تعهدشان به تصمیمات کنفرانس برلین در 19 ژانویه سال 2020 درباره لیبی خبر دادند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه اعلام کرد: نشست بعدی در مورد حل و فصل مسائل لیبی در چارچوب روند به اصطلاح برلین در ماه مارس و به ریاست ایتالیا برگزار می شود.

پنجاه‌ وششمین کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان از روز جمعه با حضور سران و مقامات بلند پایه کشورها آغاز به کار کرد. در این کنفرانس از یک سو به تداوم بحران منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و از سوی دیگر به شیوع ویروس کرونا که تاکنون بیش از یک هزار نفر تلفات داشته، امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، پرداخته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала