پنج کشور از ایران درخواست غرامت کردند

© Sputnik / Mazyar Asadiسقوط بوئینگ اوکراینی
سقوط بوئینگ اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای کانادا،بریتانیا،سوئد، افغانستان و اوکراین از ایران خواستند غرامت هواپیمای ساقط شده را فورا بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی بی سی»، فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا در حاشیه کنفرانس مونیخ اعلام نمود که کشورهای کانادا،بریتانیا،سوئد، افغانستان و اوکراین از ایران خواستند غرامت هواپیمای ساقط شده را فورا به خانواده‌های جانباختگان بپردازد.

وی در ادامه گفت:«مبلغ غرامت باید برای همه یکسان باشد و روند پرداخت غرامت باید هر چه سریعتر آغاز شود. ما در رابطه با ایران نه با اعلامیه های آن کشور بلکه اقداماتش قضاوت خواهیم کرد. با وزیر امورخارجه ایران در اینباره صحبت کرده و درخواست خود را مطرح کردیم».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
ظریف: ادعای کانادا هیچ اساسی ندارد

وزیر امورخارجه کانادا متذکر شد که جامعه جهانی معتقد است ایران باید آنچه از او خواسته می شود در این زمینه به انجام برساند. اگر ایرانی‌ها مسئولیت خود در قبال این حادثه را پذیرفتند  پس باید در انتظار پیامدهای آن باشند.

 گفتنی است، هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737 اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала