بی‌اعتمادی اردوغان به بیانیه آمریکا در مورد سوریه

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSبی‌اعتمادی اردوغان به بیانیه آمریکا در مورد سوریه
بی‌اعتمادی اردوغان به بیانیه آمریکا در مورد سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه بیانیه ایالات متحده آمریکا در مورد سوریه را دارای تناقض دانست.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بیانیه ایالات متحده در مورد سوریه را غیرقابل تأیید و دارای تناقض دانست.

انتقال نیرو و تجهیزات ترکیه به منطقه کاهش تنش در ادلب  - اسپوتنیک ایران
انتقال نیرو و تجهیزات ترکیه به منطقه کاهش تنش در ادلب

پیش از این جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با حضور در آنکارا بیانیه‌ای را به زبان ترکی منتشر کرد که در آن وی نظامیان ترک که در جریان حمله نیروهای دولت سوریه کشته شده‌اند را "شهدای ما" نامیده است.

به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، اردوغان پس از سفر خود به پاکستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که موضع آمریکا را با توجه به اینکه در کنار مقابله با دولت سوریه، سلاح‌هایی را برای اعضای حزب کارگران کردستان که در ترکیه گروه تروریستی محسوب می‌شود، تهیه می‌کند، چگونه ارزیابی میکند، گفت: ما از رفتار ایالات متحده بسیار نگران هستیم، این (رفتار) باعث بی‌اعتمادی می‌شود. این واقعیت که جفری نظامیان کشته شده ما را "شهدای ما" خوانده است، برای ما قانع کننده نیست. آنها دائماً اظهارات متناقضی را بیان می‌کنند: امروز آنها یک چیز را می گویند، فردا چیز دیگری را. چه چیزی را باور کنیم؟

گفتنی است روز دوشنبه وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که در اثر اصابت گلوله از سوی ارتش ترکیه به پایگاه نظارت ترکیه در ادلب، پنج سرباز ترک کشته و پنج نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала