احتمال نقش کارکنان شرکت هواپیمایی در ترور سردار سلیمانی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader فشار آمریکا به عراق برای جلوگیری از افشای تحقیقات در خصوص ترور سردار سلیمانی
فشار آمریکا به عراق برای جلوگیری از افشای تحقیقات در خصوص ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده پارلمان عراق از نتایج تحقیقات درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و فشار آمریکا به دولت عراق برای جلوگیری از افشای نتایج تحقیقات خبر داد.

زییس جمهور فرانسه از  به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، منابع عراقی نوشتند که «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اظهار داشت تحقیقاتی که اکنون در جریان است، نقش شرکت های هواپیمایی و کارکنان آن در ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد الشعبی را فاش کرده است.

رهبر حشدالشعبى: قیمت خون سردار سلیمانى خروج آمریكا از منطقه است - اسپوتنیک ایران
رهبر حشدالشعبى: قیمت خون سردار سلیمانى خروج آمریكا از منطقه است

وی افزود، آمریکا فشار زیادی به دولت عراق برای جلوگیری از افشای نتایج تحقیقات وارد می کند. همانطوری که ترامپ شخصا در اجرای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش داشت، اکنون در جلوگیری از اعلام شدن نتایج تحقیقات عملیات ترور نیز نقش دارد.

البلداوی اظهار داشت با اعلام نتایج تحقیقات، نقش عوامل مزدور آمریکایی که در اجرای عملیات ترور نقش داشتند، برملا می شود.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала