نظر دانشمندان چینی درباره منبع شیوع ویروس کرونا

© REUTERS / Chalinee Thirasupaنظر دانشمندان چینی درباره منبع شیوع ویروس کرونا
نظر دانشمندان چینی درباره منبع شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده کارشناسان وزارت علوم و فناوری چین خفاش ها محتمل ترین منبع شیوع نوع جدید ویروس کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، وو یوانبین، یکی از مقامات کارشناسان وزارت علوم و فناوری چین گفت: از دیدگاه منبع همه گیر شدن نوع جدید ویروس کرونا  پس از منتفی شدن نقش پرندگان و دام ، فکر می کنیم که خفاش ها محتمل ترین منبع شیوع نوع جدید ویروس کرونا هستند".

دانشمندان پیشتر گزارش داده بودند كه نوع جدید ویروس کرونا به میزان   90٪ شبیه ویروس کرونای گرفته از بدن  یک خفاش است كه در شهر ژوشان ، استان ژجیانگ زندگی می كرد.

ادامه افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اظهار نظر تکان دهنده سازمان جهانی بهداشت درباره خطر ویروس کرونا

یادآور می شود در 31 دسامبرسال گذشته ، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو)  در شهر ووهان، استان هوبی آگاه کردند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را نوع جدید ویروس کرونا  اعلام کردند. تاکنون دو مورد ازابتلا به نوع جدید ویروس کرونا  در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار، شهروند چین بودند. . این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.علاوه بر چین، موارد ابتلا به این بیماری در 23 کشور دیگر مشاهده  شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است. به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران چندی پیش  تصمیم گرفت پروازهای بین چین و ایران را متوقف کند.تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین در حال حاضر از 66.4 هزار نفر فراتر رفته است و  1523 نفر جان باختند . بیش از 500 نفر در خارج از چین به این بیماری مبتلا شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала