دانشمندان دریافتند چه مدت کرونا ویروس روی اجسام زندگی می کند

© AP Photo / Mark Schiefelbeinکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مطالعه جدید نشان می دهد که احتمالا کرونا ویروس جدید می تواند یک هفته یا بیشتر بر روی سطح اشیاء به صورت فعال بماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Hospital Infection، یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر کرونا ویروس جدید، که اکنون رسماً COVID-19 خوانده می شود، مشابه سایر ویروس ها در خانواده خود باشد، می تواند یک هفته یا بیشتر بر روی سطح اشیاء به صورت فعال باشد.

می دانید مدت نهفته بودن نوع جدید ویروس کرونا در انسان چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران
می دانید مدت نهفته بودن نوع جدید ویروس کرونا در انسان چقدر است؟

دانشمندان آلمانی در مطالعه خود تمام اطلاعات موجود در مورد مقاومت جوندگان انسانی و دامی در سطوح اشیاء و همچنین راهکارهای غیرفعال کردن آنها با روشهای ضد عفونی شیمیایی در اماکن عمومی و مؤسسات پزشکی را خلاصه کردند.

تجزیه و تحلیل 22 مطالعه نشان داد، كه كرونا ویروسهای انسانی، مانند پنومونی آروپیک (مرگ بنفش)، سندرم تنفسی خاورمیانه ای کرونا ویروس یا كوراو ویروس های اندمیک انسانی، می توانند در دمای اتاق بر روی سطوحی مانند فلز، شیشه یا پلاستیک زنده بمانند. برای مقایسه، ویروس سرخک می تواند تنها در دو ساعت بر روی اشیاء آلوده زندگی کند. آنها با استفاده از محلول های اتانول، پراکسید هیدروژن یا هیپوکلریت سدیم می توانند به طور موثری غیرفعال شوند.

محققان به اطلاعاتی درباره سایر ویروس های کرونا مراجعه کردند، زیرا تاکنون اطلاعات کمی در مورد مقاومت COVID-19 در سطوح باز به دست آمده است.

نویسندگان در مطالعه خود خاطرنشان كردند: در حال حاضر حتی مشخص نیست كه آیا فرد می تواند COVID-19 را با لمس بر روی سطح یا چییزی که دارای ویروس است به دهان، بینی یا چشم خود را بمالد و دچار این ویروس گردد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که احتمالا کرونا ویروس جدید می تواند یک هفته یا بیشتر بر روی سطح اشیاء به صورت فعال بماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала