اعتراض وزارت دفاع چین در ادعای سرقت سایبری به ایالات متحده

© REUTERS / Xinhuaارتش آزادی بخش خلق چین
ارتش آزادی بخش خلق چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع چین روز پنجشنبه به طرف آمریكایی در رابطه با اتهام سرقت سایبری به چهار شهروند این كشور كه به عنوان پرسنل ارتش آزادی بخش خلق چین شناخته می شوند، اعتراض كرد.

به گزارش اسپونتیک، در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: چنین اقدامات طرف آمریکایی هیچ مبنای واقعی ندارند، این کاملاً یک عمل قدرت طلبی و آزار و اذیت قضایی است، چین در این رابطه ابراز اعتراض و محکومیت شدید می کند.

آمریکا دو کشور روسیه و چین را اصلی ترین تهدید برای کشورش می داند - اسپوتنیک ایران
آمریکا دو کشور روسیه و چین را اصلی ترین تهدید برای کشورش می داند

خاطر نشان باید شد، که چین طرفدار پروپا قرص امنیت سایبری بین المللی است، دولت چین همواره مطابق قانون با همه اشکال جرایم سایبری مخالف بوده و مخالف است و ارتش چین هرگز در سرقت سایبری اطلاعات محرمانه شرکت نکرده است.

در این بیانیه تأکید شده است که مدتهاست که دولت آمریکا و مقامات ذیربط با نقض قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل، سرقت های سایبری در مقیاس بزرگ، سازمان یافته و غیر قابل تفکیک، جاسوسی و نظارت بر دولت های خارجی، شرکت ها و افراد را انجام می دهند.

گفته می شود که ایالات متحده هنوز توضیحی در رابطه با حوادث با ویکی لیکس و پرونده ادوارد اسنودن به جامعه بین المللی نداده است.

وزارت امور خارجه چین گفت: ایالات متحده در زمینه امنیت سایبری به طور جدی به معیارهای مضاعف متوسل می شود، اقدامات آنها ریاکارانه است. ما از ایالات متحده می خواهیم که فوراً اشتباهات خود را اصلاح کرده و اتهامات را پس بگیرد، تا صدمات بیشتر به روابط دو کشور و نیروهای مسلح آنها وارد نشود.

پیش از این، ویلیام بار دادستان کل ایالات متحده، چهار هکر چینی را که در واشنگتن به عنوان سربازان ارتش آزادی بخش خلق چین در نظر گرفته می شوند، در رابطه با هک کامپیوترهای دفاتر اعتباری Equifax و سرقت هویت متهم کرد.

به گفته دادستان کل، این جنایت در سال 2017 انجام شده و یکی از بزرگترین نشت اطلاعاتی در تاریخ است. وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که کیفرخواست نه ماده ای هفته گذشته توسط یک هیئت قضات بزرگ فدرال در آتلانتا به تصویب رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала