افزایش شدید تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین

© REUTERS / Cnsphotoافزایش شدید تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین
افزایش شدید تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان هوبی چین به حدود 60 هزار نفر رسیده ، حدود شش هزار نفر پس از درمان از بیمارستان ها مرخص شده و 1368 نفرنیز فوت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را کمیته بهداشت استان هوبی چین اعلام کرده است.

بنا بر گزارش ها ، 14840 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و 242 مورد فوت در این استان چین تأیید شده است. بیش از 33 هزار نفر در بیمارستان ها بستری هستند که حال  5647 نفر از آنها وخیم است.

انتشار و تکذیب خبر مرگ نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
انتشار و تکذیب خبر مرگ نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایران

یادآور می شود در 31 دسامبرسال گذشته ، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع نوع ناشناخته ای از ذات الریه  در شهر ووهان، استان هوبی آگاه کردند. دیرتر کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را نوع جدید ویروس کرونا  شناسایی کردند. تاکنون دو مورد ازابتلا به نوع جدید ویروس کرونا  در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار، شهروند چین بودند. . این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.علاوه بر چین، موارد ابتلا به این بیماری در 23 کشور دیگر از جمله روسیه مشاهده  شده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری کرونا ویروس را یک وضعیت اورژانس بین المللی در جهان تشخیص داده است. به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران چندی پیش  تصمیم گرفت پروازهای بین چین و ایران را متوقف کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала