درگیری سربازان آمریکا با مردم در سوریه + ویدئو

© AFP 2023 / Delil Souleimanدرگیری سربازان آمریکا با مردم در سوریه + ویدئو
درگیری سربازان آمریکا با مردم در سوریه + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی RT Arabic و خبرگزاری های "کردستان 24" و "سانا" ویدئوی درگیری بین سربازان امریکایی و اهالی محلی در حوالی شهر قامشلی در شرق سوریه را منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این گزارش شده بود که یکی از یگان های ارتش دولتی سوریه در پاسگاهی در نزدیکی قامشلی ، کاروان نیروهای آمریکایی را که از مسیر خود منحرف شده بود، متوقف کرد. پس از آن ، درگیری بین ارتش آمریكا و ساكنان محلی به وجود آمد و  سربازان آمریكایی به تیراندازی پرداختند . در این حادثه یک پسر 14 ساله کشته و یکی دیگر از ساکنان مجروح شد. این درگیری به لطف مداخله ارتش روسیه متوقف شد.

فیلم کردستان24 خروج کاروان ارتش آمریکا از صحنه حادثه را که مردم به سوی آن سنگ پرتاب می کردند، نشان می دهد . در همین زمان ، در یکی از ماشینهای زرهی آسیب ناشی از پرتاب یک کوکتل مولوتف دیده می شود . همچنین در این فیلم یک هواپیما وجود دارد که احتمالاً هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده  است  که به سوی تله های حرارتی کاذب شلیک می کند.

در فیلم منتشره توسط خبرگزاری سانا  می توانید درگیری لفظی بین یکی از ساکنان محلی و سه سرباز آمریکایی را ببینید. شهروند سوری پرچم مچاله شده شده آمریکا را در دست خود در دست دارد.

در ویدئویی دیگر ، چندین خودروی زرهی ارتش روسیه در صحنه حادثه مشاهده می شود.

یاداور می شود چندی پیش برخی از منابع اعلام کردند نظامیان آمریکا در حال گسترش پایگاههای خود در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور و «تل بیدر» در حسکه هستند . آنها روند گسترش پایگاههای خود در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور (شرق سوریه) و «تل بیدر» واقع در شمال غرب استان حسکه (شمال شرق سوریه) را آغاز کرده‌اند.

عناصر وابسته به گروهک «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان ) در گسترش این پایگاهها، به آمریکا کمک می‌کنند.نظامیان آمریکا در مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد، در 11 پایگاه و نقطه نظامی در استانهای حسکه، رقه و دیرالزور حضور دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала