ترکیه از هدف قراردادن 115 موضع وابسته به دولت سوریه خبر داد

© REUTERS / Murad Sezerترکیه از هدف قراردادن 115 موضع وابسته به دولت سوریه خبر داد
ترکیه از هدف قراردادن 115 موضع وابسته به دولت سوریه خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که در پاسخ به هدف قرار گرفتن نیروهای ترکیه ای در ادلب، حملاتی را به مواضع گروههای وابسته به دولت سوریه انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری تی‌آرتی، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: 115 هدف وابسته به نظام سوریه را هدف قرار داده است و این حملات در واکنش به حملات علیه نیروهای ترکیه‌ای در «ادلب» بوده است و هدف قرار دادن مواضع نظام سوریه همچنان ادامه دارد و این اقدام را در راستای «حق دفاع از خود» انجام می‌دهد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده که در این حملات دو تانک و دو سکوی پرتاب موشک نابود گردیده و یک بالگرد نیز مورد هدف قرار گرفته است.

وزیر دفاع ترکیه امروز مدعی حمله نیروهای ارتش سوریه به یک پست دیده بانی این کشور در ادلب شد. وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که به دلیل آتش توپخانه‌ای ارتش سوریه، پنج نظامی این کشور در یک پست دیده بانی در منطقه «تفتناز» در ادلب کشته کشدند.

ترکیه به گلوله باران پایگاه‌های نظارتی خود پاسخ سختی خواهد داد - اسپوتنیک ایران
ترکیه به گلوله باران پایگاه‌های نظارتی خود پاسخ سختی خواهد داد

وزیر دفاع ترکیه شامگاه یکشنبه با بیان اینکه آنکارا نقشه‌های جایگزینی برای وضعیت ادلب دارد، تهدید کرد اگر به هشدارهای ترکیه در قبال عملیات ارتش سوریه در این استان بی‌توجهی شود، نقشه‌های جایگزین را اجرا می‌کنند.

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از 600 کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала