اولیانوف: دلیلی برای نگرانی که ایران بتواند به بمب هسته ای دست یابد، وجود ندارد

© Sputnik / Alexander Natruskinنماینده روسیه از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین خبر داد
نماینده روسیه از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام  در وین خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که هیچ دلیلی برای نگرانی که ایران بتواند به بمب هسته ای دست یابد، وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: دلیلی برای نگرانی از اینکه ایران بتواند به بمب هسته ای دست یابد، وجود ندارد.

اننقاد نماینده روسیه در وین از مخالفت آمریکا با برجام  - اسپوتنیک ایران
مسکو مخالف انعقاد یک توافقنامه هسته ای جدید با ایران به جای برجام است

در رابطه با کاهش برخی از تعهدات ایران نسبت به توافق هسته ای، ذخایر اورانیوم غنی شده کمی انباشته شده است و رسانه های جهانی همواره گزارش های بسیاری در مورد چگونگی خطرناک بودن این کشور از نظر دستیابی به بمب هسته ای منتشر می کنند.

اولیانوف تاکید کرد، اینها همگی حدس و گمان است و از سال 2009 تا کنون آژانس بین المللی انرژی هسته ای هیچگونه نقضی را به ثبت نرسانده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: ایران اوایل ماه ژانویه گام پنجم کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از اعلام هر چهار گام ابتدایی، هر بار چند روز صبر می كرد تا بررسی كند كه در عمل چه اتفاقی افتاده است و آیا این اقدامات واقعاً عملی شده اند و سپس گزارشی را به شورای حکم ارائه می داد. گزارش دیگری فعلا ارائه نشده است و می توان نتیجه گیری کرد که در عمل تغییرات صورت نگرفته (گام پنجم عملی نشده) است.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین همچنین اظهار داشت؛ طبق اطلاعاتی که به دست من رسیده است، نشست کمیسیون مشترک برجام، اواخر ماه فوریه- اوایل مارس در سطح مدیران سیاسی وزرات خارجه کشورهای گروه پنج و ایران برگزار می شود که مکان دقیق این دیدار هنوز مشخص نشده است، اما  به احتمال زیاد همانند گذشته در وین برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала