واکنش حماس به آغاز نقشه برداری از کرانه باختری توسط اسرائیل

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش حماس به آغاز نقشه برداری از کرانه باختری توسط اسرائیل
واکنش حماس به آغاز نقشه برداری از کرانه باختری توسط اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی جنبش حماس به آغاز نقشه برداری از سرزمین‌های کرانه باختری توسط اسرائیل واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فلسطین الیوم، فوزی برهم، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر آغاز آماده کردن نقشه‌های الحاق سرزمین‌های کرانه باختری، این امر را در امتداد تجاوزگری آمریکایی اسرائیلی علیه حقوق ملت فلسطین دانست.

اسرائیل نقشه برداری کرانه باختری را در قالب معامله قرن آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل نقشه برداری کرانه باختری را در قالب "معامله قرن" آغاز کرد

بنیامین نتانیاهو پیش از این از آغاز نقشه برداری از زمین های واقع در کرانه باختری که طبق برنامه صلح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، بخشی از این کشور خواهند شد، خبر داد.

سخنگوی جنبش حماس با هشدار به آمریکا و اسرائیل درباره پیامدهای این  اقدامات "تجاوزکارانه" از همه فلسطینیان خواست تلاش‌های مبارزاتی را یکپارچه کرده و برای مقابله با خطرات پیش رو آماده شوند.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه 28 ژانویه همراه با  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن" رونمایی و اعلام کرد که اورشلیم پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند. در پی رونمایی از این طرح، تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала