تعداد کشته شدگان کرونا ویروس از تعداد قربانیان ویروس سارس پیشی گرفت

© AP Photo / Kin Cheungتعداد کشته شدگان کرونا ویروس از تعداد قربانیان ویروس سارس پیشی گرفت
تعداد کشته شدگان کرونا ویروس از تعداد قربانیان ویروس سارس پیشی گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد قربانیان کرونا ویروس جدید از تعداد کل قربانیان اپیدمی ویروس سارس فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس آمار، تعداد قربانیان  کرونا ویروس جدید در مدت یک ماه اندکی از تعداد کل تلفات اپیدمی سارس در سالهای  2002-2003 فراتر رفته است.

در نیمه شب 8 فوریه، تعداد قربانیان کرونا ویروس جدید در سرزمین اصلی چین به 811 نفر رسید، یکی از مبتلایان در هنگ کنگ و دیگری در فیلیپین نیز فوت کردند. تعداد قربانیان این ویروس جدید با میزان مرگ و میر جهانی ناشی از اپیدمی سارس درطول حدود یکسال که توسطسازمان بهداشت جهانی منتشر شده بود ( از اول نوامبر 2002 تا 11 ژوئن 2003) مقایسه شده است. در همین زمان سازمان بهداشت جهانی(WHO) هشدار داد كه به مرور زمان ممکن است این تعداد تغییر كنند.

صنعت گردشگری جهان به اثرات کرونا ویروس مبتلا شد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
صنعت گردشگری جهان به اثرات کرونا ویروس مبتلا شد

WHO بعداً تا تاریخ 31 دسامبر 2003، آمار جدیدی را منتشر کرد که در آن، تعداد قربانیان سارس در نزدیک 30 کشور به 774 نفر رسیده بود.

براساس آمار قدیمی، تعداد مبتلایان نیز تغییر کرده است، طبق آمار قدیمی، 8437، مطابق آمار جدید - 8096.

در 31 دسامبر، مقامات چینی سازمان بهداشت جهانی (WHO) را از شیوع سینه پهلوی پنومونی ناشناخته ای در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری - coronavirus 2019nCoV - را شناسایی کرده اند. بیش از 190 نفر در خارج از این کشور بیمار شدند که یکی از آنها درگذشت. WHO همه گیری این بیماری را شرایط اضطراری بین المللی دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала