افتتاح دومین مرکز تخصصی ویروس کرونا در چین

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / CROPPED PHOTO / افتتاح دومین مرکز تخصصی ویروس کرونا در چین
افتتاح دومین مرکز تخصصی ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دومین مرکز تخصصی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان ساخته و به بهره برداری رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دومین مرکز تخصصی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان ساخته شده و امروز، شنبه هشتم فوریه به بهره برداری رسید.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین رو به افزایش است: اعلام رقم جدید - اسپوتنیک ایران
ساخت بیمارستان جدید در چین برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا

اولین گروه پزشکی در این مکز حاضر شده و در حال آماده سازی مقدمات برای پذیرش بیمارانی هستند که به این بیمارستان منتقل می شودند. این مرکز تنها بیمارانی را پذیرش می کند که بیماری آنها تایید شده است.

این مرکز بیماریهای عفونی در حومه شهر ووهان  و با مساحتی 79 هزار متر مربع ساخته شده است. این مرکز دارای 10 ساختمان برای پرسنل پزشکی و تجهیزات بوده و در مجموع  264 اتاق با گنجایش 6 نفر با امکانات کامل برای پزشکان در نظر گرفته شده است.

این مرکز به 32 بخش تقسیم شده و دارای 1500 تخت می باشد. در هر بخش علاوه بر اینکه قسمت هایی برای بیماری حاد در نظر گرفته شده، قسمتی نیز بیماران معمولی نیز اختصاص داده شده است. در این مرکز حدود 2 هزار پزشک فعالیت می کنند.

پیش از این نخستین مرکز تخصصی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، در 10 روز در شهر ووهان چین ساخته شد.

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. تاکنون دو مورد از ویروس کرونا در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار شهروند چین بودند. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала