ایران، یکی از کشورهای دارای بالاترین نرخ رشد گردشگری

© Photo / Nadia Pigasova / Iran-kishکیش
کیش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک ، سازمان جهاني گردشگری ملل متحد (UNWTO) کشورهايي را معرفی کرد که بازار گردشگری آنها با سرعت زيادی در حال رشد است و ایران از جمله این کشورها است.

در گزارش این سازمان گفته می شود :"در سال 2019 ، تعداد سفرهای خارجی در جهان به 1.5 میلیارد رسیده است که 4٪ بیشتر از سال گذشته است. بیشتر تعداد گردشگران از فرانسه با  90 میلیون سفر و اسپانیا با 83.8 میلیون سفر بازدید کرده اند".

براساس این گزارش ، بازارهای گردشگری  دارای بیشترین نرخ رشد  در سال 2019 میانمار (+40.2٪) ، پورتوریکو (31.2٪) و ایران (27.9٪ +) بودند. با این وجود بعید است که به دلیل تنش های موجود در اطراف ایران ، بازار گردشگری در ایران در سال 2020 به رشد خود ادامه دهد.

طنین سه تار ایرانی در کلاسهای درس کنسرواتوار مسکو - اسپوتنیک ایران
سه تار نوازی گردشگر روسی در جزیره هرمز +ویدئو

در سال 2019 میزان محبوبیت کشورهای آسیای میانه - ازبکستان (27.3٪) ، ارمنستان (+ 14.4٪) ، جمهوری آذربایجان (+ 11.4٪) و قزاقستان(10%  (+افزایش یافته است.

سفرهای گردشگران به مونته نگرو (+ 21.4٪) ، مصر (21.1٪) ، ویتنام (+ 16.2٪) و ترکیه (14٪ +) نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. کشورهای منطقه کارائیب نیز مواضع خود را بهبود بخشیدند. تعداد سفرها  به آنگولا ، سنت مارتین ، جمهوری دومینیکن و جزایر ویرجین ایالات متحده به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

در مقابل ، تعداد سفرها به سریلانکا و هنگ کنگ در سال 2019 به میزان قابل توجهی کمتر شد. در سریلانکا به دلیل حمله به گردشگران در عید پاک تعداد گردشگران 18 درصد کاهش یافته و در هنگ کنگ به دلیل اعتراضات و افزایش تنش های اجتماعی ،تعداد  گردشگران  18.8٪ پایین آمد .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала