فوربس: آمریکا در رقابت تسلیحاتی با روسیه عقب افتاد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر فوربس: آمریکا در رقابت تسلیحاتی با روسیه عقب افتاد
فوربس: آمریکا در رقابت تسلیحاتی با روسیه عقب افتاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه فوربس نوشت: روسیه ممکن است اولین زیردریایی هسته ای بدون سرنشین جهان را ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه خاطرنشان می کند که ایالات متحده هنوز فناوری های لازم برای تولید چنین سلاح هایی را هم ندارد.

مقاله منتشر شده در این نشریه حاکی از آن است که مزیت ناوگان زیر دریایی آمریکا در مستقل بودن زیردریایی ها و مجموعه تیمی بزرگ آنها نهفته است، در حالی که تیم های زیر دریایی روسیه تعداد کمتری دارند. با این وجود، اگر انقلاب رباتیکی در تسلیحات نظامی، کشورهای جهان را به سمت ایجاد زیر دریایی بدون خدمه سوق دهد، روسیه در این زمینه برتری خواهد داشت.

فوربس همچنین به زیردریایی پوزئیدون روسیه اشاره کرد و آن را اسلحله ای قدرتمند خواند زیرا پس از انجام ماموریت این زیردریایی به پایگاه بر نمی گردد. این نشریه یادآوری می کند که پوزئیدون به یک نیروگاه هسته ای و یک کلاهک هسته ای قدرتمند مجهز است و به نام سلاح رستاخیز نیز معروف شده است.

در سال 2018 ، فرماندهی نیروی دریایی روسیه اعلام كرد كه یک سیستم چند منظوره اقیانوس پیما در روسیه ایجاد می شود که متشکل از زیردریایی های هسته ای خودکار دارای موتور اتمی  خواهد بود. نیروی دریایی روسیه اعلام کرد این سلاح امکان خواهد داد مسائل موجود "در آبهای دوردست واقع در نزدیکی خاک دشمن" حل شود.

گفته می شود سامانه های زیردریایی بدون سرنشین ضربتی "پوزئیدون" در زیردریایی بلگورود و زیردریایی طرح "خاباروفسک" مستقر خواهند شد.

پوزئیدون  روسیه - اسپوتنیک ایران
پوزئیدون روسی اژدر آخرالزمان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور درروز اول مارس 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله وسیله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتوراتمی "پوزئیدون" خبرداد که قادراست با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها، جدیدترین اژدرها و سریع ترین زیردریایی ها حرکت کنند. به گفته پوتین این وسایل زیردریایی می توانند حامل هم کلاهک های معمولی و هم حامل کلاهک های هسته ای باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала