تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 31000 نفر رسید

© AP Photo / Kin Cheungمبتلایان به ویروس کرونا به 31000 نفر رسیدند
مبتلایان به ویروس کرونا به 31000 نفر رسیدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی : تعداد كل افراد آلوده به نوع جدید ویروس كرونا از سرزمین اصلی چین بیش از 31 هزار نفر رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در توییتر اعلام کرد: "تعداد کل موارد تایید شده از نوع جدید کرونا ویروس 2019 از سرزمین اصلی چین 31161 نفر است."

در عین حال 4،821 در وضعیت وخیم قرار دارند و 636 نفر نیز کشته شده اند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین خاطرنشان كرد: هفته آینده یك مجمع برای بررسی اپیدمیولوژی كروناویروس جدید، مراقبت های بالینی، واكسن، درمان و ... تشکیل می شود.

کرونا ویروس جدید کرونا تا چند روز در محیط زنده می ماند؟ - اسپوتنیک ایران
ویروس جدید کرونا تا چند روز در محیط زنده می ماند؟

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. تاکنون دو مورد از کروناویروس در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار شهروند چین بودند. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала