مدیر کل آژانس انرژی اتمی: ایران برجام را نقض نکرده است

© AP Photo / Ronald Zakمدیر کل آژانس انرژی اتمی: ایران برجام را نقض نکرده است
مدیر کل آژانس انرژی اتمی: ایران برجام را نقض نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران هیچ اقدامی در راستای نقض برجام انجام نداده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی در اندیشکده کارنگی برای صلح بین‌الملل در واشنگتن، گفت: آژانس هیچ گونه تخلف و نقض جدیدی از سوی ایران در برجام مشاهده و شناسایی نکرده است، آن هم از زمانی که جمهوری اسلامی ایران پنجمین گام کاهش تعهدات هسته‌ای خود را اعلام کرده است.

ایران، کشوری هسته‌ای خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران، کشوری هسته‌ای خواهد شد؟
وی افزود: پس از گام پنجم، هیچ گونه نقض مفاد برجام از سوی ایران مشاهده نشده است. البته بی شک آنها به غنی سازی ادامه می‌دهند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: من آنچه را درباره ایران اتفاق می‌افتد، زیر نظر دارم. ما آشکارا فعالیت‌های بازرسی خود را به صورت مکانیکی انجام نمی‌دهیم، بنابر این به آنچه گفته می‌شود گوش می‌دهیم و خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم. البته باید بدانیم که با وضعیت پیچیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران روبرو هستیم.

در تاریخ پنجم ژانویه ایران اعلام کرد که گام پنجم کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرده است.

مدیر کل آژانس اظهار داشت: ایران بعد از اقدام ماه گذشته در کاستن از تعهدات برجامی، هنوز میزان مواد هسته‌ای خود را افزایش نداده است.

وی همچنین در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز نیز گفت: کاهش اقدامات برجامی ایران، تخطی از محدوده‌های مشخص شده در این توافق بوده است ولی تهران هنوز مواد هسته‌ای اش را افزایش نداده است.

گروسی گفت: ایرانی‌ها گفته‌اند که دیگر به هیچ محدودیتی پایبند نیستیم اما هیچ اقدام ملموسی برای حرکت در این مسیر انجام نداده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала