یونان برای عربستان باتری پاتریوت فرستاد

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031یونان برای عربستان باتری های پاتریوت فرستاد
یونان برای عربستان باتری های پاتریوت فرستاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یونان باتری سامانه موشکی پاتریوت را به عربستان سعودی تحویل داد تا این کشور از آن برای محافظت از تأسیسات انرژی خود استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده رسمی دولت یونان، استیلیوس پتاس روز سه شنبه اعلام کرد: یونان باتری سامانه موشکی پاتریوت را به عربستان سعودی تحویل داد تا این کشور از آن برای محافظت از تأسیسات انرژی خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دوشنبه کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان به عربستان سعودی، به طور خاص "موضوعات ژئوپلیتیک مربوط به منطقه، تحریکات ترکیه [در مدیترانه شرقی] و ارائه باتری پاتریوت از یونان به عربستان سعودی برای محافظت از زیرساختهای مهم انرژی" مورد بحث قرار گرفت.

برای اولین بار یک زن رئیس جمهور یونان شد - اسپوتنیک ایران
برای اولین بار یک زن رئیس جمهور یونان شد

به گفته پتاس، بحث در مورد این موضوع از اکتبر 2019 آغاز شده بود. نماینده دولت با بیان اینكه "این سیستم دفاعی، مطمئناً تهدیدی برای سایر كشورها ندارد"، گفت: "ارائه سیستم پاتریوت [دفاع موشکی] امنیت انرژی را ارتقا می بخشد، كشور ما را عامل ثبات در منطقه و تقویت روابط ما با عربستان سعودی می كند."

پتاس افزود: 'ایالات متحده ، انگلیس و فرانسه در این ابتکار شرکت می کنند و انتظار می رود ایتالیا نیز در آن شرکت کند.

وی گفت: "هزینه استفاده از باتری توسط عربستان سعودی به طور کامل پرداخت می شود، در حالی که قدرت دفاعی[نیروهای مسلح] نیز یونان بدون تغییر باقی می ماند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала